De beste social media content tips voor bedrijven
Met social media content tips van Vidépro kunt u optimaal gebruik maken van uw aanwezigheid op deze platforms. Misschien heeft u een hele tijd geleden al eens een Facebook- of Instagram account voor uw bedrijf aangemaakt. Maar nu is het tijd om daar echt wat mee te gaan doen zodat u er ook daadwerkelijk voordeel van gaat hebben. Want investeren zonder dat het wat oplevert is natuurlijk zonde en druist in tegen uw ondernemersgeest. Het moet wel renderen, anders heeft het weinig meerwaarde voor uw onderneming.
Zorg voor regelmatige postings
Een pagina die nauwelijks berichten bevat of waar met grote onregelmatigheid wat wordt gepost zal al snel uit het nieuwsoverzicht van de volgers verdwijnen. Facebook en ook andere social media kanalen hebben een algoritme dat bijhoudt of een bedrijf regelmatig wat post op de pagina. Als dat niet zo is dan wordt uw pagina minder populair en verdwijnt hij uiteindelijk in de vergetelheid. U krijgt dan als eigenaar nog wel eens een mailtje of een berichtje dat u al een tijd niks heeft geplaatst, maar als u dan uiteindelijk een bericht post is de kans groot dat het ondersneeuwt in de grote stroom berichten die dagelijks voorbij komen bij uw volgers.
Post videoberichten die uw doelgroep aanspreken
Post niet om het posten maar zorg dat u daadwerkelijk wat te melden heeft. Eén van de beste social media content tips die we kunnen geven is dat u beter wat minder berichten kunt posten zolang dat wat u post maar wordt gewaardeerd door uw volgers. Pin u er niet op vast om dagelijks wat te posten als dat niet haalbaar is. Liever een vaste wekelijkse video die door veel mensen wordt bekeken als de ene week tien berichten en vervolgens drie weken radiostilte.
Maak gebruik van video en afbeeldingen
Het is duidelijk gebleken uit onderzoek: Een bericht zonder afbeelding of video wordt minder goed gelezen. Veel mensen scrollen en hebben niet het geduld om een bericht te lezen dat ellenlang is. En als ze er al aan beginnen moet het wel heel erg boeiend zijn willen ze de laatste regel halen. Zorg dus als het even kan voor berichten die vergezeld gaan van een aansprekende afbeelding of beter nog, een leuk filmpje gemaakt door Vidépro. Zorg bij het gebruik van afbeeldingen of videomateriaal dat u toestemming heeft van de eigenaar om dit te gebruiken. Dit is uiteraard altijd het geval als u een video post die voor u gemaakt is door Vidépro.
Reageer op vragen en opmerkingen
Wanneer er reacties op uw berichten komen, reageer hier dan indien nodig op. Beantwoord een vraag of geef een reactie op een negatieve of positieve opmerking. Als een bericht om persoonlijke zaken gaat, bijvoorbeeld een bestelling in uw webshop, handel dit dan bij voorkeur af via privé chat en niet in het bericht zelf waar iedereen kan meelezen. Zorg ervoor dat u als bedrijf geen verhitte discussie met iemand aangaat. Als een vraag blijkbaar niet naar tevredenheid van de vraagsteller wordt beantwoord, benader deze persoon dan via privé chat om het probleem indien mogelijk op te lossen. Bega niet de fout om kritische berichten zonder meer te verwijderen. Met deze handige social media content tips van Vidépro kunt u ervoor zorgen dat u optimaal profiteert van de aanwezigheid van uw bedrijf op de sociale netwerken.